17 Kasım 2009 Salı

Güzel kadınlar hep aptal mı olur...

Yazımın başlığına bakıp güzel kadınlar konusunda ahkam keseceğimi düşünmeyiniz lütfen... Zaten oldum olası genelleme yapmaktan kaçınırım, hatta her konuda genelleme yapan tiplerden de tiksinirim... Ama malumunuz bütün dünyada genel bir "aptal sarışın" tiplemesi vardır... Buradaki "sarışın" aslında "güzeli" temsil eder... Her neyse konuya döneyim ben en iyisi...

Geçenlerde bir gazetede "Güzel kadın yazamaz" başlıklı bir makaleye gözüm takıldı... Allah allah dedim kendi kendime... Çirkin yazar da güzel niye yazamasın ki falan diyerek makaleyi okumaya başladım... Ya da böyle bir çizgi erkekler için de çekilebilir mi acaba diye düşünerek makaleyi okudum... Şimdi makaleden bir bölümü yorumsuz olarak aşağıya alıyorum. Yorum sizin...

"Yazarlık içinde acı barındırır. Sancılar vardır, sanrılar... Yüzüne, gözüne, giydiğine dikkat edenlerin işi değildir edebiyat. İtilmişlerin, ötekilerin, ezilmişlerin, mağdurların sığındığı bir limandır edebiyat. Bak etrafına yanılmadığımı göreceksin. Hatta erkekler için de geçerlidir bu durum. İstenen, arzulanan, hayran olunan erkek değildir yazı yazan. Öyle olmak için yazar. Şairlerde durum daha da açıktır aslında..."

Ben kendi yorumumu kendime yaptım bile... Ya sizin yorumunuz...

Esen kalınız...

1 yorum:

bad-ı saba dedi ki...

güzel tespit, bence de doğruluk payı oldukça yüksek.