15 Şubat 2010 Pazartesi

Bir dramın düşündürdükleri...

Bazen "fazla mı duyarlıyım?" diye kendi kendime sorarım... İzlediğim, okuduğum her haberin bir izi kalır yüreğimde... Bazısı acıtır, bazısı mutluluk hormonu olup akar içime... Bazısı da kahreder... Bu haber de kahretti yine beni... İlk duyduğumda pek oralı olmamıştım... Amma gururlu insanlarmış bu asker milleti deyip burun kıvırmıştım... Ufak bir olaya adın karıştı diye hemen intihara mı kalkışılır diye de söylenmiştim kendi kendime... Şu son albay intiharından bahsediyorum... Özellikle isim yazmıyorum... Çünkü acılı ailenin isimleri daha fazla afişe olsun istemiyorum...

Olay tam bir cinayet bana göre... Bilerek, isteyerek, planlayarak birinin ölümüne sebebiyet vermek... Bir albayın eşi ile ilgili bir takım görüntüleri internete koymuşlar, bu kadının başka bir askerle gönül ilişkisi olduğunu ima etmişler... Olay gerçek veya değil... Ne önemi var ki... Hem kime ne başkasının yaşantısından... Kim yapmış olabilir bu alçaklığı peki? Kim yapacak, hasta ruhlu birileri işte... Aramızda sürüsüyle dolaşan yaratıklardan biri... Amacı nedir peki? Ne olacak ki... Ya kişisel bir hesap, rahmetli albayın önünü kesip kendi önünü açma düşüncesi... Ya da daha basit bir şey, zevk olsun diye... Amaçsızca yani... Olur mu? Niye olmasın ki... Her gün gazetelerin üçüncü sayfalarında az mı okuyoruz bu türden haberleri... Bir hiç uğruna işlenen onca cinayeti...

Peki sonuç ne? Olayın ağırlığına dayanamayıp canına kıymış bir insan... Perişan bir eş ve oğlu... Esasen bu satırları kaleme almamın sebebi, çaresiz eşin durumu... Albayla sorunu olanlar nedense albayın kendisi ile hesaplaşma yoluna gitmemiş, eşi üzerinden ona vurma kolaycılığına kaçmışlar... Albayla olan sorunları eşini niye ilgilendirsin ki... Şimdi bu kadıncağız ne yapsın? Eşinin ölümünde vicdani sorumluluk çoktan onun sırtına yüklendi bile... Onun yaşantısı nedeniyle bu olayın olduğu hususunda herkes hemfikir... Asıl suçlular, yani kahpe caniler aradan sıyrılıp gittiler... Bu kadıncağız bundan sonra oğluna bile olayı tam olarak anlatamaz... Zaten cenazedeki bir çelenkte yazılı olanlar her şeyi fazlasıyla anlatıyor... Çelenkte "ailesi" demiyor; "annesi, babası, kardeşi ve oğlu" diyor... Anne, aile albümünden çoktan silinmiş belli ki...

Bu olay üzerine uzun uzun düşündüm... İnsan vicdansızlaşmaya görmesin, nelere tevessül etmiyor ki... Bu veya benzer bir olayın kendi başıma gelmiş olmasını tahayyül ettim... Allah göstermesin... Düşüncesi bile altından kalkılacak gibi değil... Allah bu kadının yardımcısı olsun... Olabilecek en kahpe saldırıya maruz kalmış, yine olabilecek en acı sonuçla yüzleşmiş... Yüzleşiyor... Diyecek fazla söz bulamıyorum...

Ha bir de bu kahpeliği yapanları düşünüyorum... Düşünmüyorum aslında... Değmez...

1 yorum:

Nurdan'dan dedi ki...

sizi mimledim !!!
bloğuma dönerseniz..