16 Haziran 2010 Çarşamba

Kazanma hırsı ve Turkcell örneği...

Bu yazıyı kaleme almamın sebebi Turkcell'e olan kızgınlığımdır... Çoğunluk gibi ben de Turkcell kullanıyorum... Yanılmıyorsam 50 milyonu aşan abonesi var Turkcell'in... Etrafımdaki hemen hemen herkes Turkcell'i... Nadiren Avea'lı veya Vodafon'lu insan görüyorum... Yani? Yanisi şu... Bu işten para kazanılıyorsa, paranın babasını Turkcell kazanıyor olması gerekir... Diğer iki operatörün bu işten para kazandığını sanmıyorum... Bir şekilde mevcut pastadan daha fazla pay alma umuduyla direnmeye devam ediyorlar gibi... Ya da "biz pes ettik" demeye yüzleri tutmuyor...

Turkcell bir şekilde bu piyasanın hakimi olmuş... İstediğiniz kadar numara taşıma falan deyin, bu hakim durum değişmiyor... Bilakis daha da büyüyor... Çünkü yetkili otorite şebeke içi ve şebeke dışı fiyat farklılığını yasaklamıyor... Bu nedenle numaranızı daha uygun tarife veren bir operatöre taşımanız sorunu çözmüyor... Bu defa da sizi arayanlar madur oluyor... Onların faturası kabarıyor... Dolayısıyla herkes otomatik olarak en yaygın operatöre yönelmek durumunda kalıyor... Kısacası, şu anki yapılanma herkesi zorunlu olarak Turkcell'li yapıyor... Bu sorunun çözümü, yukarıda belirttiğim gibi şebeke içi ve şebeke dışı fiyat farklılığını yasaklamakdan geçer... Yani bütün tarifeler zorunlu olarak "her yöne" verilebilecek... Turkcell'linin kendi aralarındaki görüşmelere şu kadar, başkaları ile görüşmesi bilmem ne kadar derseniz bu iş olmaz... Olur da şimdiki gibi olur... Yani herkes Turkcell'e mahkum olur...

İyi de Turkcell'den ne şikayetin var dediğinizi duyar gibiyim... Hizmet anlamında fazla bir şikayetim yok... Aslında o konuda da bazı şikayetlerim var ama şimdi yeri değil... Asıl şikayetim tarifesi... Evet en yüksek tarifeler Turkcell'de... Açın bakın web sitelerine, en pahalı görüşme Turkcell'de... En pahalı mobil internet Turkcell'de... Kardeşim bu kadar müşterin var, bu kadar para kazanıyorsun, bir şekilde hakim durum yaratmışsın, bir şekilde insanlar mahkum olmuş sana... Ne olur yani, biraz makul seviyelerde tutuversen fiyatını... Hiç olmazsa Avea ve Vodafon'un verdiği tarifeyi sen de versen bari... Yok yapmıyor... Biliyor ki, hangi tarifeyi verirse versin vazgeçmiyor insanlar kendisinden... Öyle olunca da dayıyor zamlı tarifeyi...

Peki niye böyle yapıyor Turkcell? Niye olacak, kısa vadeli bakıyor olayalara da ondan... Çeşme akarken testimi doldurayım misali yani... Müşteri sadakati endişesi yok... Hesap verme derdi yok... Yetkili düzenleyici otoritenin umurunda değil zaten... Yarın koşullar değişirse, o zaman bakarız duruma diyor... Kasanı doldurmaya bak, boş ver gerisini diyor... Tıpkı diğer büyükler gibi... Türk Telekom gibi... İş Bankası gibi... Yapı Kredi gibi... Akbank gibi... Garanti Bankası gibi...

Mantık aynı... Kazanmaya bak... En çok kazanmaya bak... Sevseler de, sevmeseler de... Kızsalar da, homurdansalar da... Sana mahkumlarsa, boş ver gerisini... Kasana bak sen... Doluyorsa, boş ver gerisini...

Evet, kızgınım Turkcell'e... Umurunda olmasa da kızgınım...

15 yorum:

Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ нandan dedi ki...

halkımız malesef koyun gibi, hiçbir tepki vermiyor sadece söylenmekle yetiniyoruz. itiraz edilse ve boykot edilse bu durum olmaz. benim arkadasım turkcell 109 tllik bi paket kullanıyordu limitsiz tarifeydi sanırım üstüne para gelmemesi lazımken her ay 200 küsür geliyordu itiraz ediyoruz 1-2 hafta içinde düzeliyor sonraki ay yine aynı hata. en sonunda bıraktı vodafone geçiş yaptı ve gayet memnun. aynı sekilde babamda öyle, sabit tarifeyi asmamasına ragmen heray fazla ödeme geliyor itiraz edersen düzeltiliyor etmeyenlerde enayi gibi ödüyorlar.turkcell bunu hep yapıyor baskası dese inanmam ama cevremdekilere bizzat sahit oldum.

ruhgezgini dedi ki...

Bende emrivakilerle bunalttığı için çalıştığım bankadan, kullandığım operatörlerden(tarife,hizmet kalitesi) vb.bir sürü şeyden şikayetçiyim.Ama koca deniz içinde ufacık balıklar haline geldiğimizden ne söz geçiyor ne sıkıntı bitiyor.Sonuna kadar haklısınız.Göz göre göre sağılıyoruz.Bir şey yapamıyoruz.

asyaselda dedi ki...

çok haklısın yıllar önce bir turkcell numaram vardı iptal edene kadar canımı çıkardılar yıllardırda avea kullanıyorum ama şimdi avea numaralı bir çok arkadaşım türkcele geçmiş ve benim bundan hebrim bile yok iki katı konuşup durudm uzun süre

Galadriel Ar FeinieL dedi ki...

ilk cep telefonumu aldığımdan beri turkcellciyim. evet çok pahalı ve her türlü olaya para veriyoruz. Çok mesaj, yok bilgi aldım 90 kuruş kesiyorlar. şirket bize vodafone hat verdi 5 ay oluo. inanır mısın istanbul'un ortasında çekmiyor!!! ki ben çok geziyorum, diğer şehirleri ve ya gittiğim avşa adasını saymıyorum bile. konuşurken tık kapanıyor. Ben de senin gibi kızıyorum arada sırada ama bazen de düşünüyorum. bu kadar baz istasyonunu kurmuşlar, inin dibine gir orada bile sevdiklerine ulaşabildiğin bir şebekeye sahipler belki de haklılar bu kadar pahalı olmakta. ve müşteri ilişkileri de inanılmaz, direkt ilgileniyorlar seninle. bilmiyorum biraz kararsız kaldım açıkcası. ama ben seviyorum sanırım turkcelli :) kocaman sevgilerrrr paylaşım için de teşekkürler.. :))

B. dedi ki...

Ben de tam da bugünlerde Turkcell'in ne kadar pahalı olduğunu düşünüyordum. Ayda 50 lira harcıyorum ve telefonu nerdeyse hiç kullanmıyorum, aradığım kimse yok, yakınlarım beni arıyor. Bir de aramaya başlasam harcadığım paranın 100 lirayı bulması işten bile değil. Bir üniversite öğrencisi için çok fazla, her tür indirimini, kampanyasını takip ettiğim halde. Vodafone'a geçmeyi düşünüyorum ciddi ciddi.

ra55 dedi ki...

Merhabalar Efendim,

Ben cep telefonu düşmanı olan tuhaf bir yaratığım, ancak taşımak zorunda olduğum için bir tane cep telefonum var. Markası Nokia, hattım Vodafone, daha önce Avea idim, oradan Vodafone'ye geçtim. Benim pek fazla telefon masrafım olmaz. Aslında ne kadar pahalı olursa olsun Türkcell'li olmayı istiyordum, sermayesi Türk diye, öyle olduğunu sanıyorum. Tam emin de değilim.

Okuma Listesi meselesine yine bir göz attım. Olayı anladım sanıyorum. Sizin bahsettiğiniz okuma listesi, kumanda panelinde yer alan okuma listesiymiş, ben de sanıyordum ki, şablonun ana sayfasında yer alan okuma listesi. Şimdi size bir şey önereceğim, önerdiğim şeyi uygulayıp sonucu bana bildirirseniz. Hatanın sebebini anlayacağım. Bu da bize tecrübe olacak, bu türden bir hata ile karşılacak diğer arkadaşlara da yardımcı olacağız.

Kumanda panelinde sol altta yer alan izlediğin bloglar listesinin altında EKLE butonuna basarak açılan penceredeki URL adres satırına beni yeniden "http://degirmendemektupvar.blogspot.com" olarak ekleyin. İsterseniz önceki adresimi oradan silin ya da yeniden ekleyin ve gir çık yaptıktan sonra okuma listenize tekrar bakın beni görebilecekmisiniz.

Olayı şöyle yorumluyorum. Benim elim ayağım durmuyor. Yanlışlıkla bir kere hesabımı sildikten sonra kafama göre URL adresi elde edemediğim için sık sık URL adresimi değiştiriyorum. Siz de okuma listenize beni yeni adresimle ekelemeniz gerekir ki, bloglarımı orada görebilesiniz.

Benim düşüncem bu. Size zahmet olmazsa bir kez deneyin ve sonuç olumlu olursa, teşhisimizde yanılmamış olduğumuzu görebileceğiz.

Saygılarımla.

minimalist dedi ki...

kesinlikle ben de aynı fikirdeyim; şu sıra Finansbankla problemim var yogunluğumdan bir türlü ilgilenemedim durduk yere benden 39 Tl almak istiyorlar havadan ama sonuna kadar gidecegim bu sefer.

bilge dedi ki...

bende çok kızgınım tükcell çalışanlarını hem vardiyalı çalıştırıyor hemde sigortasını saat olarak ödüyor diye biliyorum.. çoğu kişi değiştiriyor
bende düşünüyorum ..sevgiler..

Deliler Teknesi dedi ki...

Recep Abi önerdiklerini yaptım ve sorun çözüldü... Teşekkür ediyorum, zahmet verdim size... Diğer üç URL adresini silince sorun kendiliğinden çözülmüş oldu...

Bu arada Turkcell'in de yarıya yakın hissesi yabancıların elinde... Ülkemizde yerli bir şey kalmadı sayılır zaten... Yerli veya yabancı olmalarından ziyade, müşterinin keriz yerine konulup söğüşlenmesi rahatsız ediyor insanı... Selam ve hürmetler...

ruhgezgini dedi ki...

Sevgili Deliler Teknesi
Bir ödülünüz var bana uğrarsanız sevinirim.Sevgilerimle

ra55 dedi ki...

Merhabalar Efendim,

Sorunu çözmek için yapacağım ve yaptığım işlerden zevk alırım, daha doğrusu zevk alarak yaparım. Bunlar bana hiç zahmet değildir. Sorunun çözüldüğüne sevindim.

Bu arada Regaip Kandilin hayırlı ve mübarek olsun. İnşallah size ve tüm insanlık alemine iyi ve güzel şeyler getirir.

Esen kalın.

ra55 dedi ki...

Merhabalar,

Bizleri söğüşleyen söğüşleyene. Burada sedece Aziz Nesin doğru söylemiş diyeceğim. Biz ne zaman bu sıfattan kurtuluruz bilmiyorum. Ama bildiğim bir şey varsa, bu sıfat bizim genlerimizde var.

Esen kalın.

EBRULİ dedi ki...

Ben iptal ettim aveaya geçtim.Hattımı kapattıktan sonra bile 3 ay fatura ödedim.Yüklü faturalar hem de.Konuşma olmadan gelen faturaları.Türlü sebepler sıraladılar.Sonuçta ödettiler yani.Kazanmaya bak mantığı haklısınız.Nasıl olursa ne yolla olursa olsun kazanma mantığı.Turkcell mi bi daha asla..sevgilerimle..

EBRULİ dedi ki...

Regaip Kandiliniz Kutlu Olsun..Sevgilerimle..

O.K.A.- MAVİ TUTKU dedi ki...

YAzdıklarınız öyle doğru öyle haklısınız ki,,bende öfkeliyim Turkcele, ilk fırsatta vodafona geçeceğim.

Kandiliniz mübarek olsun sağlık mutluluk diliyorum..