4 Ocak 2010 Pazartesi

Yeni yılımız zamlandı...

Geride bıraktığımız yılın son günleriydi... "Memura, emekliye mini zam..." gibi bir haber ilişti gözüme tv zappinglerken... Efendim neymiş, Aralık enflasyonu yüzde bilmem kaçı aşarsa memura, emekliye mini bir zam hakkı doğacakmış... Enflasyon farkı mıymış ne... 1 lira ile 13 lira aralığında bir şey... Bozdur bozdur harca cinsinden yani... Bu tür zam haberlerini duyunca aklım başka tür bir zamma gider hep nedense... Bu defa da öyle oldu... "Geliyor zamlar yine" dedi içimden bir ses... Eyvah dedim, arabanın deposu da boştu... Zam gelmeden doldursaydım bari... Ama yine yetişemedim, yine boş depoyla yakalandım zamma... Benzin çoktan 3.65 TL olmuş bile...

Efendim yeni yılla birlikte yağmaya başladı zamlar... Benzinden, elektriğe... Telefondan, suya... Aklınıza ne gelirse... Hele içki ve sigarada kantarın topuzu iyiden iyiye kaçmış... Hükümetin 2010 yılı enflasyon öngörüsü yüzde 4 olmasına rağmen, ilk gün zamları yüzde 6-7'den başlıyor... Nasıl olsa vatandaşın gıkı çıkmıyor ya, daya zammı...

Hangisi iş başına gelirse gelsin yöntemleri değişmiyor... ÖTV gibi KDV gibi dolaylı vergilere yükleniyorlar da yükleniyorlar... Bu da zam olup yağıyor garibanın başına... Mehmet Şimşek'te farklı çıkmadı... Hani umutlanmıştım Unakıtan'dan sonra... Avrupalarda okumuş, Amerikalarda çalışmış, vardır farklı bildiği bir şeyler demiştim... Ama yanılmışım... Mehmet'te aynı yolun yolcusu çıktı... Bizimkilere uydu Mehmet... Kolayına kaçtı Mehmet... Zevki sefaya daldı Mehmet... Dolaylı yolu tercih etti Mehmet...

Efendim insafı yoktur dolaylı vergilerin... Adaleti de yoktur... Garibandan da aynı miktarda alınır, multi milyarderden de... Bir litre benzin aldığında gariban da aynı miktar ÖTV öder, zengin de... Gelire bakmaz dolaylı vergiler... Harcama üzerinden alınır... Bu özelliği nedeniyle gelişmiş ülkelerde pek yaygın değildir dolaylı vergiler... Bütçe denkleştirmek için başvurulmaz dolaylı vergilere... Esas olan doğrudan kazanç üzerinden alınan dolaysız vergilerdir... Ya ülkemizdeki durum... Ülkemizde durum tersinedir... Dolaylı vergiler esas, dolaysız vergiler istisnadır... Dolaylı vergilerin toplam vergi gelirleri içindeki payı yüzde 80'e dayanmıştır... Ücret üzerinden alınan gelir vergileri de düşülürse bu oran muhtemelen yüzde 90'ı geçer... Bu bir adaletsizliktir... Zenginden vergi alınmadığının veya alınamadığının bir göstergesidir... Devlet bütçesi sıradan vatandaşın ödediği KDV ve ÖTV'ler ile denkleştirilmeye çalışılmaktadır... Bu bir sosyal adaletsizliktir... İsyanım bunadır... Garibanın canına tak etmiştir artık...

Dünyada en pahalı benzini benim vatandaşım kullanmaktadır... En pahalı içki, en pahalı sigara, en pahalı telefon, en pahalı internet, en pahalı elektrik benim ülkemdedir... İsyanım bunadır... Mehmet Şimşek'te yanlış yapmıştır... İşin kolayına kaçmıştır... Kayıt dışılığı önleyememiştir... Kümese yeni kazlar koyamamıştır... Sıkıştığında mevcut kazlardan bir tüy daha koparmanın dışında yeni bir çözüm üretememiştir... Dolaylı vergileri dolaysız vergilere tercih etmiştir Mehmet... Yazık ki, ne yazık bu millete...

Hiç yorum yok: