1 Aralık 2009 Salı

Deliye her gün...

Kurban bayramı geride kaldı... Bir kez de buradan kutlayayım sevdiklerimin bayramını... Bayram gibi müstesna günlere önem atfederim ben... Toplumsal dayanışmanın, sevginin ve hoşgörünün yaşanması ve yeni nesillere aktarılması açısından önemli bulurum bu gibi günleri...

Bayram hakkkındaki genel düşüncem böyle olmakla birlikte, son bir kaç bayramdır içimde bir sorgulama güdüsü dürtüp duruyor beni... Tabi ki kastım kurban bayramları... Gördüğüm kurban manzaraları fena halde canımı sıkıyor, içimi karartıyor... Yol, sokak, cadde her taraf kan revan içindeydi yine... Hayvancıklar sırayla katledilirken, en ufak bir itina ve hassasiyet görmedim kasap unvanlı eli bıçaklılarda... Bir an önce işi bitirip, görevi savma duygusu hakimdi yüzlerinde... Ne bir düzen, ne de bir organizasyon... Olayın dini boyutuna girmiyorum. Zaten sevmem de dini konularda yorum yapmayı. Ama gördüğüm manzaralar, kutsal kitap buyruğu olamaz dedirtiyor bana...

Ya TV ekranlarına yansıyan görüntülere ne demeli... Bu toplumdan nasıl böyle cani ve sapık ruhlu insan (kılığında yaratıklar) çıkıyor anlamakta zorlanıyorum... Allah ıslah etsin bu zavallıları...

Daha uygar, daha insani günlere kavuşmak dileğiyle...




Hiç yorum yok: